Prevajanje kot umetnost

Nove tehnologije in možnosti prevoza so v zadnjih treh desetletjih odločilno prispevale k temu, da naš svet postaja vse manjši in obvladljivejši kraj. Druga država je lahko le nekaj ur stran z letalom ali le klik stran preko e-pošte ali Skype-a, zato je tudi vedno bolj smiselno za podjetja, da svoje delovanje selijo ali širijo v tujino. Selitev podjetjem omogoča dostop do večjega trga potencialnih strank in lahko obenem zmanjša stroške osebja in proizvodnje. Vsekakor pa selitev ali razširitev delovanja podjetja v tujino ni lahka odločitev, ne glede na to, kako stroškovno učinkovita je lahko. Torej, če ste ali razmišljate o selitvi vašega podjetja v drugo državo, smo vam pri Jezikovni Agenciji sestavili kratek seznam nasvetov, ki vam lahko pridejo prav.

 

  1. Evropa ni ena sama država

 

Evropa vsekakor ni homogen blok, zato bodite pozorni na razlike med državami. Poleg kulturnih in jezikovnih razlik, imajo države v Evropski uniji različne zakone o zaposlitvi, digitalnih pravic, davkih in še več. Pravni in gospodarski sistemi pa se od države do države, kljub nekaterim usklajevanjem in podobnostim po vsej Evropi, še vedno lahko razlikujejo v specifikacijah.

 

  1. Premislite o lokaciji

 

Pri ocenjevanju, kam premakniti ali razširiti svoje poslovanje je potrebno dobro premisliti tudi nacionalne in regionalne faktorje. Vaša glavna skrb bi morala biti ali območje kamor želite razširiti svoje poslovanje lahko zagotovi usposobljeno delovno silo, ki jo potrebujete za uspešno delovanje podjetja. Prav tako ne pozabite, da imajo lokalne infrastrukture, kot so prometne povezave in telekomunikacijska omrežja pomemben vpliv na produktivnost vašega podjetja. Manjši namig: pogosto lokalne in nacionalne vlade, kot tudi sama EU ponujajo finančne spodbude za razširitev podjetja v mestih in regijah zunaj glavnega mesta.

 

  1. Posvetujte se z lokalnimi strokovnjaki

 

Ob začetku poslovanja in delovanja v tujini je posvetovanje z lokalnimi strokovnjaki nujno potrebno, saj boste morali izpolniti in vloži veliko dokumentacije, kot je na primer registracija podjetja in drugo. Na tem mestu se lahko obrnete na bogata znanja lokalnih strokovnjakov, ki lahko odločilno pomagajo pri selitvi vašega poslovanja oziroma podjetja v Evropo. Prav tako lahko vstopite, ko se odločate za poslovanje v tujini, v mrežo zaupanja vrednih podjetij, preko gospodarskih zbornic, kjer lahko najdete partnerska podjetja ali svoje prve lokalne stranke. V zbornicah vam poleg tega lahko tudi svetujejo o lokalnem vstopu na trg in vam nudijo informacije na kaj morate biti še posebej pazljivi.

 

  1. Ne dovolite, da usposabljanje kadra omejujejo jezikovne razlike

 

Ko ste izbrali lokacijo in odprli podjetje boste morali v naslednjem koraku zaposliti svoje prve delavce, zato takrat ne dovolite, da vas njihovo usposabljanje pusti na cedilu. Usposabljanje osebja, zlasti tistih prvih članov vaše ekipe je zelo pomembno, ampak tudi zelo težko narediti pravilno, če je jezik ovira pri razumevanju. Zato poskrbite, da se dogovorite za visoko kakovostne prevode ali jezikovne tečaje za vaše usposabljanje osebja. Le tako boste zagotovili, da vaši novi zaposleni pravilno razumejo tako svoje vsakodnevne naloge, kot tudi vaše vrednote podjetja.

 

  1. Za delo zaposlite ali najemite prave ljudje

 

Velika napaka je, če si predstavljate, da lahko nekatere od svojih najboljših delavcev enostavno le premestite v tujino in pričakujete, da zagotavljajo podobne rezultate v Evropi, kot so jih do sedaj v domači državi. Seveda potrebujete ljudi, ki dobro poznajo vaše izdelke in kulturo vašega podjetja, vendar pa morajo prvotno ti delavci biti dobri poslušalci, prav tako pa morajo biti pripravljeni sprejemati mnenja drugih ljudi. Ti posamezniki bodo morali sestaviti ekipo zaposlenih z izkušnjami in močnim referencami iz različnih evropskih ozemljih, prav tako pa bodo moral dati ekipi dovolj prostora, svobode in odgovornosti za oblikovanje in izvedbo srednje do dolgoročne strategije poslovanja. Izberite ljudi, ki se ne bojijo, da bo delo na začetku težje in bo potrebno vložiti veliko truda, saj boste le tako prišli do svojih prvih strank in kasneje do dolgoročnega uspeha. Ker je izbor primernih delavcev vsekakor zahtevna naloge, vam predlagamo, da so obrnite na lokalno agencijo za zaposlovanje, ki razume in se ukvarja z domačimi in mednarodnimi talenti.

Evropa je za poslovanje vsekakor zelo zanimiva, zato vam v Jezikovni Agenciji želimo veliko sreče, če ste začeli ali še začenjate pot razvoja vašega podjetja v Evropi ali drugod v tujini!