Prevajanje - Prevajalska agencija

 

V prejšnjem prispevku smo si ogledali elemente verbalne komunikacije, ki je tesno povezana z neverbalno komunikacijo, katera dopolni sporočilo našega govora. Pogosto nam olajša komuniciranje s poslovnimi partnerji, saj v določenih situacijah ne moremo vsega sporočiti samo z besedami. Pogosto se ne zavedamo, vendar telesna govorica predstavlja kar 55% komunikacije.

Sogovorniku lahko posredujemo sporočila na različne načine: z telesno držo, s hojo, s rokami, z mimiko obraza ter z oblačili. Prepoznavanje te vrste sporočil, nam omogoča, da se lažje vživimo v njegove želje ter pričakovanja. Raziskovalci so ugotovili, da si ljudje oblikujemo vtis o sogovorniku že v prvih petih sekundah, nato pa ga počasi dopolnjujemo. Ste se kdaj vprašali, kaj naše kretnje povedo o nas? Večina naših kretenj, ima namreč svoj pomen, na primer razprte roke pomenijo iskrenost medtem, ko prekrižane roke pomenijo živčnost ali pa pokončna drža pomeni samozavest, povešena glava pa žalost.

7 dejstev o telesni govorici, na katere moramo biti pozorni:

 

1. Zunanji videz:

Z njim lahko napravimo velik vtis. Večina poslovnežev skoraj vedno izbere klasičen in zadržan stil oblačenja. Neustrezna oblačila lahko že na začetku pogovora ustvarijo neugoden vtis. Čeprav se nam zdi samoumevno, je pomembno, da so naša oblačila čista, oseba, ki jih nosi pa urejena.

2. Telesna drža:

Telesna drža nam lahko veliko pove o posamezniku, z njo izražamo samozavest, poslovni položaj, pa tudi svoja občutja ter razpoloženje.

Osnovno pravilo:

Držati se moramo vzravnano, vendar ne preveč togo.

3. Ramena:

Med pogovorom ne smemo povesiti ramen.

4. Roke:

Nekatere kretnje rok so univerzalne, značilne za vse kulture, nekatere pa imajo v različnih okoljih povsem različen pomen. Najbolj množično je rokovanje ob srečanju in slovesu. Ta kretnja velja kot podkrepitev pozdrava. Obstaja veliko neustreznih kretenj, kot je na primer praskanje po glavi ali pa kazanje s prstom na sogovornika.

Osnovno pravilo:

Pobudo za rokovanje naj da oseba, ki je višja po položaju, ne glede na starost ali spol. Ustrezen stisk roke napravi na sogovornika močan vtis. Stisk roke ne sme biti preveč trden ali pa preveč mlahav. Sogovorniku roko stisnemo na kratko, med predstavljanjem ne opletamo z roko.

5. Glava:

Glava naj ne bo sklonjena, vendar ne tudi previsoko dvignjena, saj tako lahko deluje odbijajoče, daje lahko vtis vzvišenosti in domišljavosti.

Osnovno pravilo:

Idealna drža glave je približno v višini ramen, držimo pa jo naravnost in je ne nagibamo na desno ali levo. Takšna drža kaže na odločnost, samozavest in prizadevnost.

6. Obraz:

Mimika obraza je zelo pomembna, saj z njo izražamo čustva, občutke in misli. Pove nam kako je sogovornik sprejel naše sporočilo.

Oči:

Na splošno velja, da je sogovornika treba gledati v oči, umikanje pogleda namreč pomeni neiskrenost ter nezaupljivost. Odprt in direkten pogled pa pomeni iskrenost ter poštenost. Sporočila, ki jih pošiljamo z obrazom, lahko podkrepimo tudi z obrvmi, na primer privzdigovanje obrvi, pomeni nestrinjanje.

Osnovno pravilo:

Pogled ne sme biti predolg. Predolg pogled lahko vzbudi vznemirjenost in nelagodje. Pogled v oči med pogovorom, naj traja približno dve sekundi, nato pa pogled umaknemo in sogovornika ponovno pogledamo čez nekaj časa.

Usta

Usta so pomemben element obrazne mimike, s katerim sogovorniku sporočamo svoja čustva: veselje, žalost, jezo, razočaranje, začudenje, ponos, ljubosumje, strah. Pri poslovnem komuniciranju je pomemben tudi nasmeh, če ni pretiran, lahko predstavlja iskrenost in nevsiljivost, vzbudi lahko prijetna občutja.

7. Razdalja:

Ljudje pri komuniciranju zavzemamo medsebojne razdalje, od katerih je odvisna vsebina in oblika njihovega medsebojnega sporazumevanja. Prostorska bližina med ljudmi je skoraj vedno povezana tudi z njihovo osebno bližino. Glede na to lahko razdelimo komunikacijski prostor na intimno, osebno, družabno ter javno področje.

VIRI:

http://www.lung.si/ekt/poslovno%20komuniciranje-retorika2.pdf