Pogajanja znajo biti pogosta stresna, saj si obe strani prizadevata, da bi s svojimi argumenti »zmagali«. Če pa ste se kdaj znašli v pogajalski situaciji s tujcem, veste, da so lahko pogajanja še bolj ostra in kaj kmalu se lahko znajdete v nelagodnem položaju ali celo težavah. Razlog za to so pogosto kulturne razlike.
Britanski lingvist Richard D. Lewis je v svoji knjigi »When Cultures Collide« predstavil vzorce komuniciranja in prevladujoče stile ter kulturne identitete. Kljub temu, da obstajajo neke nacionalne forme, seveda vedno lahko naletimo na presenetljive izjeme.
Kanadčani podobno kot Američani položijo svoje karte na mizo in hitro ter neposredno rešujejo nesoglasja z obojestranskimi govori ali kompenzacijami, a so prvi precej bolj nagnjeni k iskanju ravnovesja in harmonije.
Prebivalci Združenega kraljestva se ponavadi izogibajo soočenju v zadržanem, duhovitem slogu, ki je lahko uspešen ali pa tudi neučinkovit.
Nemci so osredotočeni na zbiranje dokazov in predstavljanje njihov stališč, Francozi pa bodo z vami razvili živahno razpravo. Italijani imajo že zaradi svojega jezika in zgovornosti zelo gostobeseden in fleksibilen pristop k pogajanjem. Podobno kot Italijani se bodo tudi španski poslovneži spretno izogibali premorov da bi dosegli čim večjo izraznost.
Pri srečanji z madžarskimi poslovneži se pripravite na logičen in sproščen pogovor, z bolgarskimi poslovneži pa se boste zapletli v poglobljen pogovor preden bodo ti sprejeli kakšno odločitev.
Poljaki imajo pogosto skrivnosten slog komuniciranja, ki je lahko pragmatičen, besedni, sentimentalen ali celo romantičen.
Nizozemci so osredotočeni na dejstva in številke in so prav tako odlični govorci. Redko sprejmejo dokončne analize brez dolgotrajnih razprav in včasih celo prekomernega analiziranja.
Kitajski poslovni partnerji se bodo z vami srečali na sestanku le z namenom zbiranja informacij, končne odločitve pa vam bodo sporočili kasneje.
Razprava z Izraelci bo potekala z logičnimi dejstvi, a bodite pripravljeni tudi na čustvene momente.
Vsekakor je dobro, da se pred vsakim poslovnim sestankom dobro pripravite, saj se tako lahko izognite marsikateri nevšečnosti. Kdaj vas mora na poslovni poti spremljati tolmač, pa si preberite tukaj. Jezikovna Agencija vam želi veliko uspeha na poslovni poti!