Marketing in prevajanje besedil

Kako napisati marketinško besedilo- in se ne opeči?

Marketing je kompleksna in ena iz med najpomembnejših dejavnosti v podjetju, ki pomaga povezovati podjetje in izdelek ali storitev s potencialnim kupcem. Zadnje čase v ospredje prihaja tudi marketing, ki poteka preko pisne komunikacije. Zato smo vam v nadaljevanju pri Jezikovni Agenciji pripravili nekaj uporabnih nasvetov, kako se pravilno lotiti pisanja marketinških besedil.

Marketinško besedilo mora na bralca vplivati, tako da poveča prodajo izdelka ali storitve in prav tako opaznost podjetja. Lahko bi rekli, da so marketinška besedila tista besedila, ki prodajajo. Da bi dosegli željeni učinek, je tako potrebno pri pisanju zavestno upoštevati nekaj glavnih ključev, ki vodijo do uspešnih rezultatov.

  1. Izbira učinkovitega naslova

Naslov je najverjetneje najpomembnejši del marketinškega besedila, ki bo bralca pritegnil k nadaljnjemu branju ali pa ga takoj odvrnil. Kreativnost pri tvorjenju naslovov je seveda zelo pomembna, vsekakor pa so dobrodošli ustaljeni vzorci, s katerimi si lahko pomagamo in jih preoblikujemo v želeno obliko in sporočilo. Zelo pomembno je tudi, da naslov ne zavaja bralca in je v skladu z vsebino nadaljnjega besedila, saj lahko drugače bralec izgubi zanimanje za napisano in posledično zaupanje v vaše podjetje.

  1. a) Neposreden in direkten naslov: Najboljši prevodi v Sloveniji, ki jih morate preizkusiti
  2. b) Naslov v obliki vprašanja: Kako izbrati prevajalsko agencijo – in se ne opeči?
  3. c) Naslov, ki zagotavlja: V 5 korakih se boste izognili težavam z učenjem tujega jezika
  4. d) Naslov z (ne)skritim namigom: Kaj še čakate, nov akcija je že na voljo!
  5. e) Naslov, ki navaja razloge: 7 razlogov, zakaj naše ponudbe ne smete zamuditi
  6. f) Naslov v obliki ukaza: To je vaša priložnost. Pridružite se našim zadovoljnim strankam!
  7. g) Naslov z osebnim pristopom: Ni nam vseeno za vaš prevod

 

  1. Učinkovito členjenje besedila

Različne marketinške oblike pisanja kot so prodajno pismo, prodajni e-maili, prodajna brošura, besedila za spletne strani itn. celostno definirajo posebna oblikovna pravila. K polni učinkovitosti napisanega predvsem pripomoreta dobro členjenje besedila v odstavke in poleg zanimivega naslova, tudi uporaba prepričljivih podnaslovov, ki usmerjajo potencialnega kupca pri branju.

  1. Ustvarjanje DA odziva

Ena najbolj uspešnih strategij pospeševanja prodaje preko marketinškega besedila je ustvarjanje tako imenovanega DA! odziva pri bralcu. Ustvarjanje DA odziva je premišljen psihološki postopek, pri katerem stavke oblikujemo tako, da ima bralec občutek, da se z napisanim v celoti strinja. S tem bralca nevsiljivo prepričujete, da določen izdelek ali storitve potrebuje in ga k odločitvi spontano vzpodbujate, čeprav ima na koncu občutek, da je vse izbiral sam. Besedilo je tako smiselno oblikovati pozivno, torej s podvprašanji, ki bralca konstantno nezavedno vzpodbujajo, da v mislih odgovarja. Primer pozivnega vprašanja:

Želite prihraniti čas pri prevajanju besedil, je tako?

  1. Naštevajte koristi, ne lastnosti

Ena izmed pasti, v katero se lahko hitro ujamemo pri pisanju marketinški besedil, je mešanje pojmov korist oziroma prednost in lastnost izdelka. Ti sta si na videz zelo podobni stvari, vendar je njuna bistvena razlika uspeh pri pospeševanju prodaje. Pri naštevanju lastnosti izdelka ali storitve, se lahko hitro ujamemo le v golo naštevanje nezanimivih in nepotrebnih podatkov. Bistvo tako bralcu ni razberljivo na prvi mah, zato ga lahko vsak potencialni kupec interpretira drugače. Namesto lastnosti je tako pri pisanju marketinškega besedila bolj smiselno naštevati prednosti, ki jih vaš izdelek ali storitev ponuja kupcu ob nakupu. Pogosto jih v besedilu naštevamo kar v obliki alinej, saj bralca hitro usmerijo v to kar je pomembno.

  1. Premišljeno poudarjanje besed

Bralci marketinška besedila v prvi fazi večinoma besedilo samo preletijo, zato je zelo pomembno, da v besedilo postavite tako imenovana sidra, ki nemudoma pritegnejo pozornost in prepričajo k podrobnejšemu branju. Tovrsten učinek je naj enostavneje doseči s poudarjanjem besed (odebeljeno besedilo). S poudarki se je potrebno poigrati, tako da ustvarimo jasno in prepoznavno sporočilo.

  1. Pazljivo pri prevodih marketinških besedil

Prevodi marketinških besedil so vse prej kot enostavni. Še posebej pri marketinških besedilih  je namreč zelo pomembno odlično poznavanje jezika in kulture jezika iz katerega prevajamo in jezika v katerega prevajamo. Pomembno je, da se pri samem procesu prevajanja tako ne izgublja pomen besed, ki je v različnih kulturah drugače obarvan. Vsekakor boste želeli, da prevod, brošur, letakov ter drugih gradiv za vaše končne stranke ne bo težak, bo speven in ne bo le dobesedno posnemal besedilo izvirnika. Ker pri Jezikovni Agenciji vemo, da želite živahno in tekoče besedilo, ki bo bralca prepričalo k nakupu, zaposlujemo izkušeno ekipo prevajalcev, ki pri prevajanju vašega gradiva uporabljajo svojo domišljijo in ustvarjalnost ter izdelek ali storitev v največji meri približajo potenicalnemu kupcu ciljnega trga.